21. helmikuuta 2016

Lempparikosmetiikka

Helou! Inspiroiduin Hennan meikkauspostauksesta ja päätin listata omia suosikkejani kauneudenhoidon saralta. Mä oon aikamoinen meikkifriikki ja ostelen suht paljon kaikkea kosmetiikkaa. Tää on lähtenyt vähän käsistäkin täällä Itävallassa asuessa, sillä täällä kosmetiikka on pääsääntöisesti aika paljon halvempaa kuin Suomessa. Onneks en asu Saksassa, siellä nimittäin hinnat on vieläkin alhaisemmat, joten mulla ois varmaan kaapit täynnä kosmetiikkaa. Nyt sentään tulee kuitenkin käytettyä kaikkea mitä omistan eikä tuotteet loju kaapeissa käyttämättöminä.


Ylhäällä mun päivittäin käyttämät naamarasvat. Oikeella olevaa Biothermin Aquasourcea käytän aina aamuisin meikin alla, keskimmäistä Olazia käytän yörasvana ja vasemmalla olevaa Lumenen syväkosteuttavaa käytän välillä sekä aamuisin että iltaisin, se on mun sellainen jokaiseen tilanteeseen sopiva rasva. Olaz on kai kaikissa muissa maissa nimellä Olay, en tiedä miksi se on täällä eri nimellä? Tulee ekana mieleen vaan näppäilyvirhe, saksankielisissä näppäimistöissä kun y ja z on vaihtanut paikkaa. ;)


Essien kynsilakat. Käytän oikeastaan aina kynsilakkaa ja kynnet tuntuu ihan alastomilta ilman lakkaa. Mulla on joku 60+ kynsilakkaa, mikä oikeastaan on aikalailla liikaa, mutta kuten sanottu; käytän aina kynsilakkaa. Monet työkaverit suositteli Essien lakkoja, enkä aluksi voinut uskoa, että ne nyt niiiin paljon erilaisempia olisivat kuin halpislakat, mutta onhan ne! Ihan huippukestävyys ja pigmentti ja lakkojen nimetkin on jotenkin erikoiskivoja. Mun Essielempparit on ylhäällä näkyvät limo-scene ja mint candy apple.


Ehdottomat lempparimeikkini on Maybellinen Fit Me -puuteri sävyssä 120, tätä oon käyttänyt jo muutaman vuoden enkä vaihtais enää. Tää maksaa Itävallassa alle 6 euroa eli on vieläpä edullinen. Lempiripsari on Yves Rocherin Sexy Pulp, jota aikoinaan blogeissa kovasti hehkutettiin ja päädyin sitten ostamaan. Oli onneksi hyvä ostos ja tästä ripsarista en enää pois vaihtais! Sinitta kehui mulle Bipasta saatavia vedenkestäviä rajauskyniä (noi on Bipan oman malliston ja maksaa joku 1,99 € per kynä) ja nää tosiaan on ihan parhaita. Mulla on sama kynä mustana, tummanhopeena, violettina ja turkoosia ja tulee paljon käytettyä. Ei tarvi vetää kuin kerran rajaus ja tulee kunnolla väriä. Urban Decayn Gwen Stefani -luomiväripaletti on i-ha-na! Sain tän äidiltä joululahjaksi ja vähän haksahdin koko Gwen-sarjaan, mulla on nimittäin lisäksi yksi huulipuna ja laitoin just tilaukseen sen poskipunasetinkin.


Lempparihajuvedet vasemmalta oikealle Escadan Turquoise Summer, Guessin Seductive ja Just Cavalli. Mulla oli teininä aina Escadan kausituoksuja enkä oo käyttänyt niitä moneen vuoteen, mutta viime vuonna ostin tuon kausituoksun ja ihastuin taas, on nimittäin niin kesäinen ja tuttu tuoksu! Guessin Seductivea oon käyttänyt jo varmaan kohta 5 vuotta, tää on ihana. Just Cavallia taas kuolasin pitkään, mutta en ikinä ostanut korkean hinnan takia. Onneks tää oli lentokentällä alennuksessa ja ostin itelleni joululahjaksi Suomeen lentäessä.

Semmosia suosikkeja! Onko mitään samoja? Mitä tuotteita suosittelisit mulle, sellaisia siis jotka on sun meikkipussin vakituisia tuotteita?

5 kommenttia:

  1. Essien lakat on huippuja! Mulla ei kyllä oo noin montaa :D mutta niissä ja Mavalan minilakoissa on huippu hinta-laatusuhde. Ootko tutustunut Itävallan luomukosmetiikkaan, sitähän on tarjolla aika paljon?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo ei mullakaan Essien lakkoja oo kuin muutama, suurin osa on jotain alle 2 euron lakkoja Essenceltä :D En oo tutustunut luomukosmetiikkaan, vaikka aina välillä hiplailen niitä kaupassa! Onko sulla suositella jotain merkkiä/tuotteita? :)

      Poista
  2. Ehkä munkin pitäis ostaa yks Essien lakka.. voinet arvata missä värissä :Dd

    VastaaPoista
  3. Haha pakko oli tulla kommentoimaan, kun ostin tänään tuon Essien limo-scenen: ihan täydellinen! <3

    VastaaPoista