14. helmikuuta 2016

Madame Tussauds Wien

Ihanaa ystävänpäivän iltaa! Tiedän varsin hyvin, että oon ollut kirjoittamatta 2,5 viikkoa, mutta ei hätää; ette ole missanneet mitään. Parin päivän saikun jälkeen palasin töihin ja sen jälkeen elämä onkin ollut lähinnä vaan sitä perusarkea: töitä, kirjoja, telkkaria ja jumppaa. Ei siis mitään erikoista, josta oisi voinut raportoida tänne blogiin. Eilen päätettiin D:n kanssa kuitenkin tehdä jotain erikoisempaa viikonlopun kunniaksi, joten suunnattiin Wieniin ostoksille ja sitä ennen käytiin Wienin Madame Tussaudsissa.

Mehän käytiin Lontoossa Madame Tussaudsissa, ja tykättiin molemmat siitä kovasti. Mulla oli tonne Wienin Madame Tussaudsiin alekuponki, jolla saatiin kaksi lippua yhden hinnalla, joten päätettiin käyttää se. Normaalilippu maksaa siis 20,50€ aikuisille ja nyt saatiin tolla hinnalla liput molemmille. Wienin Madame Tussauds sijaitsee Praterin huvipuistossa, Wienin 2. kaupunginosassa. Lähin metropysäkki on Praterstern (U2 ja U1). Vahanukkemuseo avattiin Wienissä huhtikuussa 2011 ja se on toki paljon pienempi kuin Lontoon vastaava. Siellä oli aika paljon itävaltalaisia hahmoja, siis historiallisia henkilöitä ja nykypäivänkin julkkiksia. Näin Itävallassa asuvallekin ulkomaalaiselle monet hahmot oli vieraita, joten mietin vain, paljonko turistit tuosta saa irti... toki jokaisesta hahmosta on infokyltti seinällä ja siellä on myös tunnetumpia hahmoja, mutta silti; en ehkä maksaisi tuota normaalilipun 20,50 euron hintaa. Jos pääsette halvemmalla niin siinä tapauksessa suosittelen!

Sissi

Joseph Haydn ja minä

Gustav Klimt


Sandra Bullock ja D

Robbie Williams ja minä

Tästä riemastuin kaikista eniten; Julie Andrews Sounds of Musicista!


Kiinnostaako Madame Tussauds? Ootteko käynyt joko Lontoon Madame Tussaudsissa tai muualla?

4 kommenttia:

  1. Turistit ei ehkä tiiä kaikkia itävaltalaisii mut kellään itävaltalaisella ei myöskään oo hajuakaan mikä on Sound of Music :')

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En tajuu miks itävaltalaiset ei tiiä Sound of Musicia!! Se on niiiin paras :D mä ostin meille sen dvd:n mut en oo viel saanu suostuteltuu Danielii kattoon sitä...

      Poista
  2. Mä oon käynyt Lontoon Madame Tussaudsissa joskus ehkä seitsemän(?) vuotta sitten. Olin sen verran populäärikulttuurista kiinnostunut silloin että en osannut nimetä puoliakaan vahanukeista :D On noi mun mielestä kyllä ihan hirveetä rahastusta. Muistan myös että jonotettiin Lontoossa tonne sisälle joku kolme tuntia...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Me ostettiin netistä ne liput sinne Lontooseen eikä jouduttu jonottaan lainkaan. Tonne Wieniinkin pääs suorilta käveleen sisälle. Mut ihan totta, onhan ne hirveetä rahastusta kun miettii kuinka paljon sil rahalla sit oikeestaan saa!

      Poista