6. maaliskuuta 2016

Lukunurkka

Hetken pyörittelin jo päässäni ajatusta, että lopettaisin koko bloggaamisen. Kuten postaustahdista huomaa, ei koko juttu tällä hetkellä oikein kiinnosta eikä mulla tunnu ikinä olevan mitään asiaakaan. Nyt yleisöäänestystä; onko parempi, että bloggaan harvoin, mutta jatkan silti vai että lopetan kokonaan? Vähän tuntuu, että tää homma ois jo nähty, mutta ehkä mä muutan vielä mieleni, jos kannatusta jatkolle löytyy.

Oon jo pidempään haaveillut lukunurkasta kotona eli siis että mulla olisi oma paikka kotona, missä lukea. Vaikka meillä on suht iso asunto (75 neliötä), on meillä silti vain olkkari ja makuuhuone. Jos D siis katsoo telkkaria olohuoneessa, on lukupaikaksi jäänyt vain makuuhuone ja suoraan sängyn vieressä ei oo kunnon valoa lukea enkä muutenkaan tykkää lukea makuuasennossa. Näinpä toteutin haaveeni viime viikonloppuna ja suunnattiin aika ex tempore Ikeaan. Meiltä on lähimpään Ikeaan noin 50 min autolla. Alle 200 euroa ja lukunurkka on minun!


Kyllä nyt kelpaa lukea! D:n mielestä maton väriin täytyy vielä totutella ja lamppu on kuulemma ruma, mutta mitäpä tuosta - minun lukunurkkanihan se on! Oon jostain syystä lukenut koko alkuvuoden ihan huonoja kirjoja. Nyt aloitin perjantaina Kaikki se valo jota emme näe, ja odotukset on tosi korkealla, sillä kirjaa on kehuttu paljon. En ole tainnut täällä blogin puolella mainita, mutta otin tällekin vuodelle lukutavoitteeksi sen 52 kirjaa eli kirjan viikossa. Viime vuoden lopullinen tulos oli 57 kirjaa ja tänä vuonna luettuja on tähän mennessä 11 kirjaa eli olen kaksi kirjaa aikataulun edellä.

Kävin viime viikonloppuna myös kampaajalla ja multa lähti noin 15-20 cm hiuksia ja väri vähän vaaleni raidoilla. Silti KUKAAN ei huomannut töissä tai vapaa-ajallakaan, paitsi sitten kun mulla oli hiukset kiinni ja huomasivat mun nysäponnarin. No, itse tykkään joka tapauksessa näistä hiuksista enemmän kuin niistä pidemmistä! Nää on takaa vielä lyhyemmät, tuosta edestä jätettiin vähän pidemmäksi.


Semmoisia kuulumisia siis tänne eli eipä juuri mitään uutta ja maatamullistavaa. Töitä oon tehnyt suht paljon ja inho asiakaspalvelua kohtaan kasvaa... jos löydän jossain vaiheessa uuden työpaikan niin sen pitää olla jotain, missä ei ole paljoa asiakaspalvelua. En tiedä miten ihmiset jaksaa olla asiakaspalveluammateissa vuosikausia, kun mä oon jo reilun kahden vuoden jälkeen ihan rikki eikä mulla oo ees kokonaan aspaa tämä työ! Okeiokei, on meidän asiakkaista suurin osa mukavia, mutta jostain syystä ne kauheat tapaukset jää päällimmäisenä mieleen.

Nyt täytyy laittaa itseni valmiiksi, jotta ollaan vajaan tunnin päästä jo D:n porukoilla syömässä. D:n isä täytti tiistaina vuosia ja sitähän täytyy toki juhlia koko viikonloppu, vaikka kyseessä ei ole edes pyöreät tai puolipyöreät synttärit. Eilen käytiin brunssilla ja muut istuivat vielä iltaan asti kahvittelemassa, mä tosin sen osuuden skippasin. Tänään olisi luvassa lounas JA illallinen, mutta aattelin käydä vain lounaalla ja mennä sen jälkeen jumppaamaan. Kivaa sunnuntaita ja alkavaa uutta viikkoa kaikille!

10 kommenttia:

  1. Kivat hiukset :)

    Mulla on ollut samanlaisia mietteitä (taas) blogista. En halua siihen sellaista "välipakolla tehdyn makua", ja välille se kirjoittaminen tuntuu juuri siltä. Minä ainakin luen mielelläni sun kuulumisia, vaikka sitten harvemmin, mutta jos harvoin kirjoittelusta koituu sulle vaan stressiä (tyyliin blogi pyörii mielessä "pitäis kirjoittaa, muttei ole mitään kirjoitettavaa"), niin sitten se ei ehkä ole sen arvoista.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos!

      Joo, samat ajatukset täällä. Tuntuu, ettei viittis väkisin kirjoittaa, jos ei oo mitään kirjoitettavaa. Toisaalta sitten välillä taas tulee sellainen fiilis, että tekee mieli kirjoittaa, ja jos ei oo blogia lainkaan, niin mihis sitä sit kirjoittelis? Täytynee miettiä asiaa. :)

      Poista
  2. Itsellänikin on viime vuonna hiipunut blogin kirjoitus aika paljon, mutten kuitenkaan raaski sitä lopettaa. Mun mielestä on parempi kirjoitella sillon tällön ja olla ottamatta paineita - jos se onnistuu :) Millasia kirjoja luet? Listailin just viimeks blogiin mun viime vuoden lukemisia, en vaan pääse millään noin suuriin lukuihin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Taidat olla ihan oikeassa :) Niin kuin tohon ylempään Emmin kommenttiin vastasinkin, on se blogi hyvä olla olemassa silloin kun se kirjoitusfiilis iskee.

      Mä luen vähän kaikennäköstä mut mieluiten ehkä kuitenkin trillereitä/dekkareita! Tykkään myös "isoista lukuromaaneista" ja välillä tekee mieli myös lukea viihdyttävää chick-littiä. Mullakaan ei olis noin isot luvut jollei mulla ois pitkä työmatka! Jotain hyvää siinä parin tunnin päivittäisessä junailussakin ;)

      Poista
  3. Ei paineita, kirjoita ihmeessä silloin kun siltä tuntuu, välillä harvemmin ja välillä useammin! Blogin kirjoittamisen pitäis olla hauskaa ja rentouttavaa, ei pakkopullaa :). Voihan olla että jossain vaiheessa taas innostus iskee.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eilen tästä sun kaa puhuttiinkin;) katotaan palaako blogi-innostus itse kullekin!

      Poista
  4. Toivon kovasti että jatkat kirjoittelua! Älä ota mitään paineita, kirjoita sillon ku siltä tuntuu :) -Riikka

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo eiköhän tässä tuu vielä jatkettua, kunhan vaan ois jotain mistä kirjoitella :D

      Poista
  5. Mäkin mielelläni luen sun kuulumisia, vaikka niitä tulisikin harvemmin! :) Väkisin ei tosiaan kannata kirjottaa, mieluummin pitää sitten rehellisesti taukoa.

    Mä aina joudun hämmästelemään sun kaltaisten ihmisten lukutahtia, kun itellä meni taas vuosi _yhden_ tuhatsivuisen fantasian pläräämiseen ^^ Mulla ei tosin ole lukunurkkaa, vauhdittaiskohan se muakin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lukunurkka varmasti vauhdittaa lukemista, kannattaa kokeilla! Nytkin just täällä istun ja naputan puhelimella kommentteihin vastauksia ;)

      Poista